Η μάχη της διαφήμισης στο διαδίκτυο
εξελίσσεται με τον πιο «άγριο» τρόπο, καθώς είναι τεράστια τα ποσά
που διακυβεύονται. Αποτέλεσμα, οι χρήστες καθημερινά βρίσκονται
αντιμέτωποι, με τα χιλιάδες εφευρήματα των διαφημιστικών εταιρειών και
των διαφημιζομένων.
Οι περισσότεροι χρήστες σε όλο τον κόσμο εγκαθιστούν στους υπολογιστές τους ειδικό λογισμικό που μπλοκάρει την εμφάνιση online διαφημίσεων. Ο αριθμός των ενεργών χρηστών διεθνώς, οι οποίοι υψώνουν φραγμούς στις διαδικτυακές διαφημίσεις, υπολογίζεται πλέον σε 198 εκατομμύρια, από τους οποίους τα 77 εκατομμύρια στην Ευρώπη και τα 45 εκατομμύρια στις ΗΠΑ. Σε μερικές χώρες, ιδίως της Ευρώπης (π.χ. Πολωνία), πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών έχουν εγκαταστήσει στους υπολογιστές τους τέτοιο λογισμικό.
Μια νέα έκθεση από την Adobe και την ιρλανδική PageFair, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», εκτιμά ότι το σχετικό λογισμικό γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Έτσι, μέσα στο τελευταίο έτος οι χρήστες του έχουν αυξηθεί κατά 41% παγκοσμίως τόσο σε επιτραπέζιους όσο και σε φορητούς υπολογιστές.
Η τάση αυτή ανησυχεί τη διαφημιστική βιομηχανία και τις ιστοσελίδες, που βλέπουν να τους διαφεύγουν διαφημιστικά έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων (εκτιμώνται σε 22 δισ. το 2015). Η έκθεση χαρακτηρίζει «υπαρξιακή απειλή» το σχετικό λογισμικό (ad blocking) και κάνει λόγο για ανάγκη συντονισμένης αντίδρασης.
Αν και οι διαφημίσεις αποτελούν βασικό έσοδο για την επιβίωση πολλών διαδικτυακών τόπων και οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν τις τεχνικές του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αρκετοί χρήστες ανησυχούν από την πλευρά τους για τα στοιχεία που μπορεί να συλλέγουν οι εταιρείες καταγράφοντας τις online δραστηριότητες των χρηστών, έτσι ώστε μετά να τους «σερβίρουν» διαφημίσεις πιο στοχευμένες με βάση τις ήδη εκδηλωμένες online προτιμήσεις τους.
Πιο ανησυχητική για τους διαφημιστές, τους διαφημιζόμενους και τις ιστοσελίδες είναι η διαφαινόμενη προοπτική το μπλοκάρισμα να αφορά πλέον και τις βιντεο-διαφημίσεις, οι οποίες κοστίζουν περισσότερο και μπορούν να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα.
Επίσης, ανησυχία τους προκαλεί ότι η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος iOS της Apple θα επιτρέπει την εγκατάσταση τέτοιου αντι-διαφημιστικού λογισμικού, καθώς και ότι η «μόδα» σταδιακά επεκτείνεται στα ‘έξυπνα” κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με την έκθεση, το νέο «μέτωπο» μάχης σχετικά με το αν ο χρήστης θα βλέπει διαφημίσεις και πόσες, θα είναι τα smartphones και τα tablets.
Οι περισσότεροι χρήστες σε όλο τον κόσμο εγκαθιστούν στους υπολογιστές τους ειδικό λογισμικό που μπλοκάρει την εμφάνιση online διαφημίσεων. Ο αριθμός των ενεργών χρηστών διεθνώς, οι οποίοι υψώνουν φραγμούς στις διαδικτυακές διαφημίσεις, υπολογίζεται πλέον σε 198 εκατομμύρια, από τους οποίους τα 77 εκατομμύρια στην Ευρώπη και τα 45 εκατομμύρια στις ΗΠΑ. Σε μερικές χώρες, ιδίως της Ευρώπης (π.χ. Πολωνία), πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών έχουν εγκαταστήσει στους υπολογιστές τους τέτοιο λογισμικό.
Μια νέα έκθεση από την Adobe και την ιρλανδική PageFair, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», εκτιμά ότι το σχετικό λογισμικό γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Έτσι, μέσα στο τελευταίο έτος οι χρήστες του έχουν αυξηθεί κατά 41% παγκοσμίως τόσο σε επιτραπέζιους όσο και σε φορητούς υπολογιστές.
Η τάση αυτή ανησυχεί τη διαφημιστική βιομηχανία και τις ιστοσελίδες, που βλέπουν να τους διαφεύγουν διαφημιστικά έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων (εκτιμώνται σε 22 δισ. το 2015). Η έκθεση χαρακτηρίζει «υπαρξιακή απειλή» το σχετικό λογισμικό (ad blocking) και κάνει λόγο για ανάγκη συντονισμένης αντίδρασης.
Αν και οι διαφημίσεις αποτελούν βασικό έσοδο για την επιβίωση πολλών διαδικτυακών τόπων και οι εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να βελτιώσουν τις τεχνικές του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αρκετοί χρήστες ανησυχούν από την πλευρά τους για τα στοιχεία που μπορεί να συλλέγουν οι εταιρείες καταγράφοντας τις online δραστηριότητες των χρηστών, έτσι ώστε μετά να τους «σερβίρουν» διαφημίσεις πιο στοχευμένες με βάση τις ήδη εκδηλωμένες online προτιμήσεις τους.
Πιο ανησυχητική για τους διαφημιστές, τους διαφημιζόμενους και τις ιστοσελίδες είναι η διαφαινόμενη προοπτική το μπλοκάρισμα να αφορά πλέον και τις βιντεο-διαφημίσεις, οι οποίες κοστίζουν περισσότερο και μπορούν να αποφέρουν μεγαλύτερα έσοδα.
Επίσης, ανησυχία τους προκαλεί ότι η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος iOS της Apple θα επιτρέπει την εγκατάσταση τέτοιου αντι-διαφημιστικού λογισμικού, καθώς και ότι η «μόδα» σταδιακά επεκτείνεται στα ‘έξυπνα” κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με την έκθεση, το νέο «μέτωπο» μάχης σχετικά με το αν ο χρήστης θα βλέπει διαφημίσεις και πόσες, θα είναι τα smartphones και τα tablets.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου